Glutenvrije, suikervrije en lactosevrije groene pesto

glutenvrij suikervrij lactosevrij pesto recept

Overstappen naar vers, onbewerkt, ongezoet en niet gemanipuleerd voedsel is soms wel lastig. De supermarkten verkopen vooral producten die op uiterlijk en 'snel klaar' ontwikkeld zijn, dit betekent dat het bewerkt en gemanipuleerd is met stoffen die aardig wat ongemakken kunnen creëren in het menselijk lichaam. Vandaag volgt een simpel recept met alleen maar verse ingrediënten: glutenvrije, suikervrije en lactosevrije groene pesto!

De ingrediënten;

  • Scheut olijfolie
  • 6 takjes verse basilicum
  • Handje spinazieblaadjes
  • 2 tenen knoflook
  • 30 gram pijnboompitjes
  • 30 gram pompoenpitjes
  • Snuf oregano
  • Zout en peper

Het recept 
Rooster als eerste de pijnboompitjes en de pompoenpitjes in een koekenpan op laag vuur, goed blijven husselen anders verbranden ze. Voordat ze bruin kleuren het vuur uit en laten staan, ze zullen dan nog een beetje na knetteren. Dan doe je alles in een hakmolentje, de blaadjes van de basilicum eerst plukken en samen met de spinazieblaadjes goed wassen. Je kunt de pesto altijd dunner maken met olijfolie erbij, of dikker met meer pitjes of blaadjes. Bewaar de pesto in een gesloten potje in de koelkast. Heerlijk op een broodje maar ook door gekookte spaghetti in plaats van saus. Eet smakelijk!

Rachel Ridderhuys is eigenaresse van Ridderhuys Koekenbakkerij, een bakkerij waar bewust zonder tarwe, zonder suiker en zonder lactose wordt gebakken. 

Lees alle recepten van Rachel op Held& Mama